
Prototyp Porsche 901 Cabriolet bude dražen 8. února v Paříži.
- by Super User
-
in Aktuality
Prototyp jedinečného Porsche 901 Cabriolet bude dražen 8. února v Paříži na výstavě historických vozidel RETROMOBILE.
Prototyp jedinečného Porsche 901 Cabriolet bude dražen 8. února v Paříži na výstavě historických vozidel RETROMOBILE.
Není to tak dávno, maximálně pět let, co jsem na stará Porsche 911 pohlížel trochu skrz prsty. Připadalo mi, že jsou jich všude stovky, že jsou profláknuté a málo zajímavé. Pořád „stejná" karoserie, nesmyslně uložený motor, německá strohost na vycházce. Jenže potom jsem se s několika pořádně svezl a názor se proměnil. A pak se objevila třešnička na dortu v podobě Porsche 911 Turbo!
Porsche 911 Turbo je pojmem. Není tedy divu, že si automobilka drží ve svých muzejních sbírkách úplně první vyrobený kus. A vy se na něj nyní můžete detailně podívat!
Kolekce vzduchem chlazených klasických Porsche vypadá jako splněný sen každého petrolheada. Bohužel tyhle sny dneska něco stojí. V sedmdesátkách bychom nakupovali levněji, dnes už se to trochu prodraží.
Singer představil svá nová auta - Luxemburg Targa a Minnesota Coupé. A my potřebujeme bryndáček, protože tohle je ekvivalent automobilového porna. Obě přitom vlastní jeden šťastlivec z Luxemburgu v Minnesotě!
Miluju práci, mohl bych na ní koukat celé hodiny. Tohle rčení potvrzuje nejen spousta reality show o mechanicích, co staví auta, ale i tenhle dokument o dalším širokém poršáku. Nakai-san se opět vytáhnul.
Manželé Dana a jan Hradecký jedou v těchto dnech s Porsche 911 náročný závod historických vozidel Peking - Paříž. Zde je reportáž jejich mechanika, závodníka Radka pavlíčka, který za nimi musel letět s náhradními díly do Ulánbátaru.
Před více, jak sto lety, v roce 1907 se jel první dálkový automobilový maratón na trase z Pekingu do Paříže. Tehdy odstartovalo pouhých pět posádek. Po dvou měsících krkolomné jízdy a absolvování více jak 14 000 kilometrů, dojel do cíle jako první italský kníže Scipione Borghese, s vozem Itala. Další tři účastníci dojely s několikadenním zpožděním a poslední z pětičlenného startovního pole cestu nedokončil.
Některá auta jsou opravdu všeobecně známá – například i moje máma snadno pozná siluetu Porsche 911. Nebude sice schopna určit, z jakého je roku a o jakou verzi se jedná, ale typ auta pozná spolehlivě.
Porsche 912 bylo v 60. letech levnější alternativou známější 911. Pod shodnou karoserii se v zádi namísto ležatého šestiválce ukrýval stejně koncipovaný čtyřválec.