TESTACE PRO ZÍSKÁNÍ ZVLÁŠTNÍCH VETERÁNSKÝCH SPZ

Jakékoli vozidlo starší 30 let, které splňuje podmínky historické původnosti a jeho technický stav odpovídá podmínkám provozu na pozemních komunikacích, je možné otestovat pro získání zvláštních registračních značek "V". Historické vozidlo s registračními značkami "V" se nesmí používat k podníkaní a nemělo by se využívat ke každodenním jízdám. Jinak neni toto vozidlo v provozování omezeno (pokud tak není uvedeno přímo v testačním protokolu a následně i Průkazu historických vozidel) a bez problémů s ním můžete cestovat po celé Evropě.

Výhodou vozidla na zvláštních registračních značkách pro historická vozidla, je skutečnost, že tato vozidla prozatím nemusí absolvovat pravidelnou kontrolu na STK, ale absolvují kontrolu technického stavu Krajsou testační komicí a jakýmkoli autoservisem. Pro vozidla vyrobená po roce 1950, je podmínkou schválení test vozidla na brzdových válcích.

Zde jsou podmínky, které musí při testaci splnit majitel a jeho vozidlo:

1)  Hlavní podmínkou je vozidlo starší 30 let ve slušném, pojízdném stavu, bez moderního tuningu a bez závodního rámu uvnitř.

2)  Komletní vyplnění "Žádosti o testování historického vozidla" (protokol na vyžádání zašleme).
     V případě, že již vozidlo prošlo v minulosti historickou testací, třeba ve vlastnictví jiného majitele, tak kopie této Žádosti o testování h.v.

3)  Nafotit vozidlo bez značek pro veteránské značky: levo-předním pohled / pravo-zadním pohled  
 
AUTO foto

4)  Vyfotit výrobní číslo vozu VIN (u vozidel z USA a Kanady také VIN na štítku na sloupku př. okna)

VIN

5) U vozidel, která jej mají, vyfotit také výrobní štítek, který by vozidlo mělo mít od výrobce.(u vozidel z USA A Kanady také výrobní štítek nalepený na rámu př. dvěří)

Výrobní štítek

6)  Kopie původního Technického průkazu  (aby byl zřetelný rok výroby nebo uvedení do provozu vozidla)Motor tacho

7)  Vyfotit motor, motorový prostor (celkový pohled)

8)  Vyfotit tachometr (stav najetých kilometrů)

9)  Vyfotit číslo motoru - pokud se uvádí v protokolu (může se uvést - NENALEZENO)

10)  Vyfotit interiér vozu s předními sedadly (pohled otevřenými dveřmi u řidiče, že ve voze nenÍ ochranný rám)

IMG 4004

11) U nově zakoupených vozidel kopii kupní smlouvy.

Až budete mít vyplněné protokoly, okopírované dokumenty a nafocené fotografie,
tak vše zašlete Klubové testační komisi Porsche Classic Clubu ČR na mail: testace@porsche-club.cz ke zpracování.
Poté se domluvíme na prohlídce vozidla k dokončení testace a ověření správnosti údajů.

Všechny fotografie musí být naležato (formát jako 9 x13) a velikosti nejméně 1025 Px. Jinak to program nevezme.

Nezapomeňte také uvést svůj platný telefon a mail a celou adresu, která bude zapsána v průkazu vozu,

Také napište celou předchozí historii vozu, je-li známa, třeba opsáním z původního Technického průkazu,
a také zapsání případných větších oprav, které byly na vozidle prováděny a kým. Nebo zde napsat "Původní stav".

Až bude uskutečněna testace vozu a protokol o testaci odeslán do systému STK, tak musíte s vozem ještě absolvovat kontrolu technického stavu na STK.

Testace bude platit 5 let, od data testace uvedené v protokolu o testování (nikoli od data STK).

Cena testace realizované Porsche Classic Clubem ČR je 5 400 Kč

Pro řádné členy Porsche Classic Clubu ČR je sleva 1 000 Kč

Pravidelné prodlužování testace po 5 letech je cena 2 000 Kč

Pro řádné členy Porsche Classic Clubu ČR je sleva 500 Kč

Testace je platná 5 roky a poté je nutné podstoupit  "Přetestaci historického vozidal", pro získání nového razítka na dalších 5 let, do Průkazu historického vozidla.

Druhé razítko do průkazu dává ještě STK, takže musíte mít v průkazu volná nejméně dvě políčka. Pokud ne, tak musíte zažádat o výměnu průkazu.

Testace