Jak to začalo s klubem Porsche v Čechách.

Nejstarší Porsche klub v Čechách vznikl ve Vratislavicích nad Nisou u Liberce a je zde dodnes.

Činnost současného Porsche Classic Club Česká republika se začala psát v roce 1985, kdy dal Milan Bumba v tehdy ještě komunistické zemi do novin první inzerát, ve kterém zval majitele těchto vozů na historicky první společné setkání. Tento inzerát byl otištěn v časopise Svět Motorů a samozřejmě nezůstal u tehdejších mocipánů bez náležité odezvy.

Takováto veřejná propagace západních výrobků byla v té době absolutně nemyslitelná a vydavatel časopisu musel od té doby nechávat všechny podobné inzeráty schvalovat na Okresních výborech Svazarmu. Několik zodpovědných redaktorů bylo málem vyhozeno a sám inzerent strávil několik hodin u výslechu na STB, kde se z něj snažili získat informace, kdo jej v této "protistátní" činnosti podporuje a platí. Přitom to byl skutečně jen nevinný inzerát, který zval majitele automobilů Porsche a příbuzných vozů VW Karmann Ghia na společný sraz.... Inzerát vyšel 1.3.1985 a Historicky první setkání automobilů Porsche v Čechách proběhlo 25. a 26. května 1985. Vzhledem ke skutečnosti, že pořadatel akce podobné nepříjemnosti s vládnoucí garniturou tušil, připojil setkání prozřetelně k již mnoho let oblíbené výstavě historických vozidel pořádané Veteran Car Clubem Dvůr Králové nad Labem, při výstavě drobného zvířectva v Žírči a uváděl je jako setkání automobilových veteránů.

1985

První Porsche setkání se uskutečnilo i přes nepřízeň úřadů, ale vzhledem k obavám majitelů z možné následné persekuce přijelo jen minimum vozů. Na místě byly zaregistrovány pouze 4 vozy Porsche a 4 vozy VW Karmann Ghia. jeden z účastníků přijel se svým Porsche dokonce až z Bratislavy. Další 4 majitelé přijeli jinými vozy, pouze s fotografiemi svých Porsche, buď proto, že neměli auto zrovna pojízdné, nebo z jiných nezjišťovaných důvodů. Velkým a příjemným překvapením pro účastníky byla krátká zastávka automobilového závodníka Otakara Krámského z nedaleké Jílemnice, který v té době používal jako civilní vůz právě Porsche 911. I přes tak malou účast však proběhl sraz ve výborné náladě a večer byl zakončen besedou se závodníkem Jiřím Moskalem, který se před nedávnem vrátil se svým náklaďákem LIAZ z prvního závodu Paříž-Dakar.

První Porsche setkání u nás probíhalo také jako oslava 110. výročí narozenin zakladatele značky a geniálního automobilového konstruktéra, Ferdinanda Porsche. Za historií tohoto konstruktéra přijel v létě roku 1985 do Liberce i významný německý motoristický novinář Fritz B. Busch, tehdejší šéfredaktor časopisu Auto-Moto und Sport. Ve Světě motorů tehdy zaregistroval inzerát na sraz Porsche a tak  si jako průvodce po rodišti Ferdinanda Porsche zvolil právě Milana Bumbu. Tlumočníka tehdy dělal vratislavický rodák Lothar Porsche, žijící v Liberci. Společně projeli v tehdy úplně novém voze Porsche 944 jak rodné Vratislavice n/N, tak i Liberec. Navštívili ne jenom Porscheho rodný dům, ale i další zajímavá místa, která se k jeho životu v minulosti vázala.

O této německé návštěvě v rodišti Ferdinanda Porsche pak vyšel obsáhlý článek právě v časopise Auto Motor und Sport. Fritz. B. Busch se několikrát pokoušel Milanovi Bumbovi tento časopis zaslat poštou, ale pokaždé přišel časopis s komunistickou cenzurou vyříznutými stránkami právě tohoto článku. On se totiž o aktuálním stavu především Vratislavic nad Nisou a tramvajové linky mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou, která vedla i okolo zpustlého rodného domu F. Porsche nevyjadřoval zrovna lichotivě. Nakonec Milan Bumba získal časopis až po roce, když mu jej dovezl jiný německý motoristický novinář, který jel na závody do Brna.

 

První český Porsche klub je stále živý a jeho členská základna se stále rozrůstá.

Dnes má tento klub jméno PORSCHE CLASSIC CLUB ČR

autoprofi banner 468x60