
Doutník, Porsche a Zlín. Tři jistoty pana Zdeňka
-
in Porsche 356 * 550
Na letošním Porschesetkání ve Zlíně přepadla našeho klubového kolegu, Zdeňka Bašeho místní novinářka, která jej následně na to důkladně vyzpovídala.
Na letošním Porschesetkání ve Zlíně přepadla našeho klubového kolegu, Zdeňka Bašeho místní novinářka, která jej následně na to důkladně vyzpovídala.
Mezi mnoha fandy historických automobilů Porsche je model Porsche 356 Speedster absolutní ikonou krásy, která se jim rok od roku neustále vzdaluje. Ceny všech klasických Porsche rostou neuvěřitelnou ceno a kdo si před časem klasické Porsche pořídil, může se radovat z neuvěřitelného růstu ceny.
Ve dnech 14. a 15 června 2013 se uskutečnila dálková mezinárodní jízda historických automobilů na trase Praha - Bratislava a zpět a ve startovním poli bylo i jedno Porsche 356.
Na adresu klubu přišla informace, že v nejbližších dnech bude na prodej Porsche 356 B T6 z roku 1963.
Moji "Porsche zvědové" mi poslali aktuální fotografie vozu Porsche 356, který se potuloval nedávno na vleku po českých silnicích.
Pod označením Hot Rod si většina Evropanů představí starého amerického Forda s obrovským osmiválcem a očesanou karoserií. Porsche pojmenované Silver Bullet předvádí, že to jde i jinak.
Na obchodním internetovém portálu www.OldTimerAuto.cz je nabízeno k prodeji Porsche 356 B z roku 1960 v silně předrenovačním stavu.
Vítejte na oficiálních stránkách historických letadel typu "Elster Putzer B" Toto letadlo s motorem Porsche 356 z roku 1963 bylo celkově zrenovováno na podporu značky Porsche a bude se prezentovat na různých akcích jako "létající vyslanec" Porsche Musea.
Prospekt Porsche 356 (1952) Prozatím nejstarší prospekt Porsche, který se mi podařilo získat. Dvojlist, formát:11,5 x21 cm.
Prospekt Porsche 356 1500 a 1600, Porsche Speedster, Porsche Carrera, Porsche 550 Spyder (IX.1955) Dvaapůl listu, formát A4.
Prospekt Technische Daten Porsche 356, 550 (IX.55) Dvoulist, formát: 15 x 10,5 cm
Preisliste Porsche 356, 550 (IX.55) Dvojlist, formát: 7 x 14 cm
Walter a Helm Glöckler, bratři nakažení závoděním mají na svědomí výrobu sportovních aut s použitím komponentů z Porsche. Walter byl vůbec prvním dealerem Porsche na světě se sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Již v roce 1950 si postavili závodní prototyp poháněný motorem VW 1086cc s hlavami z Porsche 356, dosahujicí výkon 60hp.
Polská firma Amercom začala na náš trh dodávat velmi slušně provedené modely automobilů v měřítku 1:43. V současnosti nabízí postupně očíslovanou sérii modelů automobilů různých světových značek. Všechny tyto modely se vyrábějí v Číně a nyní jsou postupně distribuovány na vybrané novinové stánky. Před nedávnem se na trhu objevil i velmi pěkný model Porsche 356 B Cabriolet.
Pro příznivce a majitel automobilů Porsche 356 běží již delší dobu na internetu věřejné forum na stránkách Flat4, které jsou věnované všem vzduchem chlazeným automobilům z konstrukční dílny Ferdy Porsche.
Forum Porsche 356 najdete na: Flat4
Ve východoněmeckém Lipsku se v polovině května roku 2010 uskutečnilo velké setkání majitelů automobilů Porsche 356. Akci pořádal jako již své 35. mezinárodní setkání Porsche 356 Club Deutschland e.V. Pozvání na tuto velmi zajímavou akci přijalo přes 200 majitelů automobilů Porsche 356 z celé Evropy a dokonce i Ameriky.
Setkání automobilů Porsche v Liberci se v roce 2009 zúčastnilo jedno velice pěkné Porsche 356 SC 1600 z roku 1964. Jeho šťastným majitelem je pan Matějů z Prahy.
Pravděpodobně poslední v roce 2009 dovezená "třipětšestka" do České republiky je toto červené Porsche 356 A 1600 z roku 1956. Vozidlo v perfektním originál stavu, zřejmě po nedávné kompletní pečlivé renovaci, si pražský majitel dovezl z Ameriky.
V Liberci, prozatím u jednoho pro veřejnost nezveřejňovaného majitele, se nachází automobil Porsche 356 B Super 90 z roku 1961. Vůz byl do ČR dovezen již před několika lety, ale jeho majitel nemá stále čas na jeho nezbytnou renovaci.
Dalším zajímavým velmi starým vozem Porsche z obsáhlé sbírky Autogalerie Orbis Real s.r.o. je Porsche 356 Faldach Coupé s karoserií od karosárny Reuter. Vůz byl vyroben v roce 1953 a přiblično od konce šedesátých let byl v Československu. Po určité době byl automobil pro drobné technické problémy odstaven a až počátkem devadesátých let jej objevil právě Jiří Sudík. Prozatím je automobil v původním nálezovém stavu a čeká kdy na něj přijde řada k náročné kvalitní renovaci.
Na letošním podzimním setkání historických vozidel - Pražská Noblesa, se ve startovním poli objevil pro nás velmi zajímavý automobil Porsche 356 Speedster. Za volantem tohoto vozu seděl údajně jistý pan Jiří Maroušek a podle veteránské SPZ je vozidlo nově zaregistrováno v regionu Praha.
Duchovním otcem značky Porsche byl profesor Ferdinand Porsche (1875 – 1951), český rodák z Vratislavic nad Nisou a geniální automobilový konstruktér. S automobily Porsche se však pojí hlavně jméno jeho syna. Filius Ferdinand „Ferry“ Porsche (1896 – 1998) sestrojil první automobil této značky v červnu 1948. První sportovní vozy Porsche, vycházející z konstrukčních prvků lidových vozů Volkswagen „Brouk“ se stavěly v rakouském Gmündu, kam se koncem války firma přestěhovala, aby se vyhnula bombardování spojenců.
Prvním vyrobeným a homologovaným vozem firmy Porsche byl roadster .
V září roku 2004 navštívilo 21 automobilů Porsche 356 ze švédského klubu majitelů porsche 356 rodiště Ferdinanda Porsche. Více jak dvacet automobilů Porsche 356 se tehdy vydalo na náročný klubový výlet po stopách Ferdinanda Porsche a tak na trase ze Švédska do rakouského Gmündu a německého Stuttgartu nemohli v žádném případě vynechat ani české Vratislavice nad Nisou. Měl jsem tehdy to štěstí, že jsem se o jejich příjezdu včas dozvěděl a s radostí jsem je v Porscheho rodišti ve Vratislavicích n/N i Liberci provedl. Náš klub tím navázal se švédským klubem první kontakty, které trvají dodnes.
Je tomu již dva roky, co dovezl jeden člen našeho klubu, Saša Křička, do své garáže nový přírůstek. Je jím mimořádně staré porsche 356 vyrobené již v roce 1953. Tento automobil vyniká u sběratelů historických automobilů Porsche mimořádně velkým zájmem již proto, že na něm jsou ještě rysy původní konstrukce Ferdinanda Porsche, který jen dva roky před vyrobením tohoto vozu zemřel.
Na parkovišti před výstavištěm Messe Stuttgart bylo v roce 2009 při výstavě veteránů Retro Classics k vidění i toto porsche 356 v barvách soutěžního vozu č 56 z 5.ročníku závodu La Carrera Panamericana pořádaného v roce 1954. Vlastní jej Ruedi Brack ze Švýcarska, který provozuje velmi kvalitní renovační dílnu právě na historické automobily Porsche 356.
"Mé první Porsche, které jsem kdy měl, a bylo to opravdu dávno, když mi bylo asi 10 let – byl model Porsche 911 na ovládání. Od té doby jsem stále závislý na křivkách tohoto automobilu." Popisuje Pavel Bejda, jak objevil svou celoživotní lásku k vozům Porsche, zejména k modelu 911.
Neznám jediného fanouška nebo milovníka vozů Porsche, kterému by se při pohledu na model 959 nezrychlil tep. Tyhle tvary jsou kolikrát zajímavější než leckterá ženská. Porsche jich mezi své zákazníky pustilo pouhých 337 a dnes jsou i díky tomu extrémně vzácné. Proto vám prostě nemůžeme zatajit tohle skvělé video, v němž se s jednou takovou krasavicí seznámíme blíže.
Porsche. Jen těch 7 písmenek stačí k tomu, aby se mnohým lidem rozbušilo srdce. I já k nim patřím! Asi si tedy dokážete představit, jakou jsem měl radost, když přišla nabídka ke svezení s klasickým modelem 911 z roku 1977. Po telefonu, ve kterém jsme tenhle test domlouvali, mi bušilo srdce jako o závod a od infarktu mě dělil asi jen kousíček...
Skutečné oslavy padesátileté existence Porsche 911 vypuknou až během podzimního autosalonu ve Frankfurtu. Právě tam se totiž první generace představila v roce 1963. Spanilé jízdy a další součásti programu připraveného k této příležitosti jsou však v běhu už nyní.
Letos je tomu už 50. let, co na silnice vyjelo auto, které se postupem času stalo nejkultovnějším sportovním vozem planety.
Na internetových stránkách www.auto.cz najdete mimo mnoha zajímavých informací o všech světových automobilech také samostatnou položku "MOJE.AUTO.CZ", kde někteří majitelé automobilů svěřují své zážitky se avými vozy. Jedním z nich je i Pert Forest, který zde představuje své Porsche 911 Carrera.
Již plně zimní pozdrav všem fandům vozů Porsche posílá naš společný přítel a kolega, Honza Marek z Karlových Varů.
Vidět na automobilových závodech v bývalém Československu závodní Porsche byl pro milovníka této značky vždy veliký svátek. Proto se téměř pokaždé našel nějaký šikovný fotoamatér nebo i profík, který takové záběry pořídil, aby se s nimi mohl později pochlubit. Podobně tomu je i s fotografiemi polského jezdce Adama Smorawinskiho, který jel v roce 1973 na Ecce Homo Porsche 911 Carrera.
Vrcholem typové řady vozů Porsche s motory umístěnými vzadu se stal supersportovní typ Porsche 959 s pohonem všech kol, vycházející z nesmrtelného modelu 911. S vozem plným technických vymožeností se Porsche poprvé pochlubil na frankfurtském autosalonu roku 1983, výroba...
Již koncem padesátých let firma Porsche pod vedením Ferry "Butzi" Porsche začala vyrábět první prototypy nového sportovního automobilu. Tyto nové vozy již měly mýt mnohem výkonnější motor než doposud vyráběný Typ 356 a také modernější karoserii. Prozatím se uvažovalo o několika verzích coupé ale v plánu byl i kabriolet. Celková koncepce zůstala stejná jako u předchozí 356, ale nový vůz již disponoval moderně střiženou samonosnou karoserii s přední nápravou osazenou kotoučovými brzdami a šestiválcovým vzduchem chlazeným motorem uloženým vzadu. Tento nový model určoval i nové směry automobilky Porsche a proto obdržel také nové firemní označení Porsche Typ 901.
Je to takové Porsche-Neporsche. Nebo to o něm alespoň většina lidí říká, nebo´t to o něm v minulosti někde slyšeli.
Mělo horší přezdívku, než Porsche pro chudé a nikdo jej nechtěl. V době, kdy mi zasychal řidičák, se dalo hezké koupit za 40 tisíc. Dnes je problém najít kousek za trojnásobnou cenu a majitelé už jen bohatnou.
Nástupce modelu Porsche 924 byl obchodně velmi úspěšný a patří dodnes mezi nejlépe ovladatelné vozy s klasickou koncepcí.
Koupit si ojeté Porsche za výjimečně dobrou cenu může být pro mnohého nadšence téměř neodolatelným lákadlem. Když to vyjde, můžete mít opravdu dobrého sporťáka.
Typ 924 – Porsche pro chudé, nepovedené Porsche, Porsche s motorem Audi…
Právě tohle jsou největší mýty a nejčastější nelichotivé poznámky automobilové veřejnosti na adresu tohoto mimořádně nadčasového auta. A do značné míry mají tyto věty pravdivý základ.
Luxusní a přitom sportovní vůz, dnes již mimochodem v některých případech i kvalitní historický automobil PORSCHE 928, mne vždy uchvacoval nejen svými mimořádnými kvalitami, originálním osmiválcovým motorem a celkovou svou jedinečností. Vždyť je to vlastně jediné Porsche, které získalo v roce 1978 prestižní titul Cars of The Years.
Slavný rod RennSport u Porsche rozechvívá naši mysl pravidelně. Nechyběl prakticky v žádné generaci a je jen na vás, která je vaše oblíbená. U mě rozhodně vede 964 Carrera RS z roku 1992, optimálně v růžové.
Václav Velkoborský, zubní lékař se švýcarskou praxí, si své první Porsche Carrera před lety sám postavil. Automobilový závodník rozhodně nechce mít vůz, který lze koupit v autosalonu.
Toto je článek, který vyšel v časopise Esprit, příloze Lidových novin 1-2010. Autorka: Eva Hlinovská
Druhá generace Porsche Boxster se na trhu objevila v roce 2004 a vydržela až do roku 2012. Její tvar, ctící tradice značky, navrhnul Pinky Lai. Dnes patří Boxster mezi oblíbené volby pro zájemce o sportovní kabriolet.
Vrcholem typové řady vozů Porsche s motory umístěnými vzadu se stal supersportovní typ 959 s pohonem všech kol, vycházející z modelu 911.
Ačkoli prodělal obrovské peníze a vyjma vítězství na Dakaru nikdy pořádně nezávodil, patří projekt 959 mezi největší úspěchy německé konstruktérské školy.
Ačkoli nové automobily Porsche do spektra zájmu Porsche Classic Clubu ČR přímo nepatří, tak Porsche 918 je tak jedinečné, že tento článek určitě všechny zaujme.
Báječné závodní stroje kategorie Sports 5000 nezestárly ani po více jak čtyřiceti letech. Podívejte se, jak jim to sluší na moderních fotkách!
Na letošní výstavě Retro Classics Stuttgart bylo na prodej jedno z dlouhé základní řady superzávodních vozů Porsche 917. Na letošní výstavě ve Stuttgartu prodávaný téměř "sériový" automobil Porsche 917 LMK měl 3,6 litrový motor dávající vozu výkon "pouhých" 300 koní.
Německá karosárna Karmann v Osnabrücku se proslavila především výrobou sportovních automobilů VW Karmann Ghia, ale vyráběla i karoserie pro automobilku Porsche.
Vzhledem k tomu, že počet majitelů vozů Volkswagen Karmann Ghia v České republice v posledních letech rapidně narostl, velice rád bych utvořil nový Registr majitelů Karmann Ghia, abychom měli všichni společně přehled o dalších majitelích těchto jedinečných a krásných automobilů v České republice. Před mnoha lety jsem již podobný registr KG tvořil ale pak jsem toho na čas zanechal a mezitím různé vozy změnily majitele a jiné byly zase ze zahraničí dovezeny. Dnes marně pátrám po současných majitelích ale doufám, že právě díky tomuto novému registru se mi podaří dění mezi majiteli Karmann Ghia znovu oživit. Věřím, že mi všichni v tomto rádi pomůžete.
Před dvaceti lety jsem v České republice napočítal téměř 30 vozů VW Karmann Ghia. Po otevření hranic a zjednodušení možnosti přihlášení vozů jako historická vozidla jako by se s dovozem techto automobilů roztrhl pytel. Další a další vozy stále přibývají. A to je dobře.
O automobily VW Karmann Ghia jsem se začal zajímat na podzim roku 1984, kdy jsem si náhodou všiml inzerátu o prodeji tohoto vozu. Tehdy jsem se zajímal již několik let o různá historická vozidla (vlastnil jsem právě vůz Praga Lady - 1938) a automobil VW Karmann Ghia mi vůbec nic neříkal. Po dlouhém hledání jsem v jedné obrazové české knížce o automobilech objevil nic naříkající obrázky pohledu seshora, ale přesto jsem se do 80 km vzdáleného Děčína ihned rozjel.
V poslední době výrazně vzrůstá zájem o jedinečnou kategorii vozidel se značkou Porsche, a to PORSCHE DIESEL, neboli užitkové traktory, které firma Porsche vyráběla pod svou značkou v šedesátých letech minulého století.
Japonská značka zemědělské a komunální techniky ISEKI má k Česku velice blízko co se týká historie prodeje a spolupráce na evropském a japonském trhu.
Již rodák z Vratislavic nad Nisou, Ferdinand Porsche (1875-1951) dal základ dnešní podobě traktorů ISEKI, když založil světoznámou značku automobilů PORSCHE, ale i traktorů PORSCHE DIESEL.
Porsche nejsou jen rychlé sportovní vozy, ale v historii značky je zaznamenána také etapa výroby zamědělských traktorů, nazvaná Porsche Diesel. A není to etapa nijak skromná, vždyť v letech 1950 - 1963 bylo vyrobeno více jak 30 modelů traktorů Porsche různých velikostí, výkonů a provedení. O celé této historii značky Porsche je chronologicky psáno v německé knize Porsche Traktoren, kterou dal dohromady Udo Paulitz. Kniha obsahuje mimo obsáhlého (bohužel německého) textu i na 120 pěkných barevných fotografií, které představují traktory Porsche v různých variantách a prostředích i jednotlivých, mnohdy lehce přehlédnutelných detailech.
Registrace je online.
S Porsche na ADAC GT MASTERS do Mostu.
04-28-2018 10:00 am Kategorie: Závody |
Engine Praha Porsche Meeting * 29.4.2018
04-29-2018 10:00 am Kategorie: Pozvánky | Srazy |
1. PORSCHE MEETING OSTRAVA !!!
05-05-2018 9:30 am Kategorie: Srazy | Pozvánky |
9. KRÁLOVÉHRADECKÝ PORSCHE SRAZ
05-19-2018 10:00 am Kategorie: Srazy |
Porsche sraz Český Krumlov
06-01-2018 6:00 pm Kategorie: Srazy | Výlety |
1.vinařský sraz PCC ve Skalce u Kyjova * 5.-6.-7.10.2018
10-05-2018 10:00 am Kategorie: Pozvánky | Srazy | Výlety |