91. Carrera Europenicana 2012 - výlet do Alp - 2.den

V sobotu 29.září 2012 ráno pokračovala naše jízda 91. Carrera Europenikana druhým dnem. V Kaprunu nás probudilo dost špatné počasí, kdy těžké mraky padaly dolů z vrcholků hor. naštěstí ještě nepršelo, ale vypadalo to, že se to bude již stále jenom zhoršovat. Proto jsme otočili náš původní plán trasy a dohodli se, že po snídani vyrazíme nikoli na vlak, ale rovnou na legendární Großglocknersraße, kde Porsche testoval nejen své Brouky ale i první Porsche, vyrobené ještě v Gmündu..

91 Carrera 30Už ranní pohled na parkoviště hotelu JUFA v Kaprunu přitahoval pohledy náhodných kolemjdoucích. Ani v Rakousku se zase tak často nevidí pohromadě téměř třicítka vozů Porsche a to ještě se zahraničními, českými značkami.

91 Carrera 31Po deváté ráno zahřměly motory našich vozů a dlouhá kolona Porsche vyrazila přes Kaprun a Zell am See ke vstupní bráně Großglocknerstraße. Počasí se stále více horšilo, padala hustá mlha a pomalu začínalo pršet. Vypadalo to, že z přejezdu legendární vyhlídkové horské silnice budeme mít jen smutné pohledy do mraků a deště. Díky šikovné recepční, která nám téměř celou noc tiskla slevové turistické kartičky, jsme při vjezdu na Großglocknerstraße ušetřili 3 €ura za každý vůz. Při základní ceně 32,- €uro za osobní automobil sleva nic moc, ale každé ušetřené €uro je dobré. Večer si dáme pivo zdarma.

Po společném průjezdu branou se ale dlouhá kolona vozů začala pomalu trhat. Někdo zastavil na okraji silnice hned na vyhlídce a další pokračoval třeba dál až na pátou nebo sedmou. Cestou jich je bezpočet a odevšad jsou krásné výhledy do krajiny. I přes špatné počasí nám pohledy do okolí nebyly upřeny. Společně s mraky na úpatí hor to byl zase úplně jiný pohled, než za jasného slunného počasí.

91 Carrera 3391 Carrera 3491 Carrera 3591 Carrera 3691 Carrera 37

91 Carrera 38Samozřejmě, že všichni směřovali nejkratší cestou na nejvyšší možné místo této jedinečné jízdy, na vysokohorskou vyhlídku Edelweisspitze ve výšce 2751 metrů nad mořem. Je to téměř o sto metrů výše, než bývalý nejvyšší vrchol Československa - Gerlachovský štít v Tatrách. Vrchol nejvyšší české hory Sněžky (1602 m.n.m.), jsme překonali již asi v polovině naší cesty vzhůru, aniž bychom si to vlastně uvědomili.

91 Carrera 3991 Carrera 4091 Carrera 4191 Carrera 4291 Carrera 43

91 Carrera 44Po dlouhém vynadívání se do krajiny, nezbytném fotografování a nákupu zbytečných turistických tretek se postupně všichni vydali na další cestu po klikaté a stále více mokré horské silnici. Další zastávkou byla turistická vyhlídka Kaiser-Franz-Josefs-Höhe s velkým patrovým parkovištěm, nezbytným a stále velmi rychle mizícím ledovcem dole pod námi a horou Grossglockner nahoře nad námi. V hlavní budově je již několik měsíců instalovány pro vetší atraktivnost výstava historických automobilů a motocyklů, které kdysi až sem vlastní silou vyjely. Cestou se ještě někteří zastavili na konci tunelu Hochtor, postaveném v letech 1933 - 1935 a ležícím ve výšce 2504 m.n.m. Někteří si dokonce tento tunel projeli sem i tam několikrát ...

91 Carrera 4591 Carrera 4691 Carrera 4791 Carrera 4891 Carrera 49

91 Carrera 50Poté již se všichni vydali pryč ze stále více se zamlžujícího pohoří směrem do údolí. Cílem další cesty bylo městečko Gmünd in Kärten, kde na všechny čekalo jako třešínka na pomyslném dortu, všemi nedočkavě očekávané soukromé Porsche muzeum pana Pfeihofera. Dole v údolí již pršelo velmi intenzivně a tak na nějaké rozhlížení se po okolí nebyla nálada. Všechny táhly vpřed, jako velký magnet vystavené vozy Porsche v muzeu.

91 Carrera 5191 Carrera 5291 Carrera 5391 Carrera 5491 Carrera 55

91 Carrera 56Někteří dokonce ještě stihli zajet na plánovanou vysokohorskou přehradu Maltakraftwerke, která leží vysoko v horách, ve výšce 1902 metrů nad mořem. Ti, kteří se zdrželi velmi důkladnou prohlídkou Porsche muzea, nakonec podnikli v odpoledních hodinách krátkou rychlostní vložku za stále z nebe padajících proudů vody. Bylo totiž nezbytné vrátit se za 25 minut zpět do 45 km vzdáleného městečka Mällnitz, odkud odjížděl přesně v 17:50 hodin Autovlak napříč Alpami zpět na sever. Nakonec vlak stihlo přesně 20 vozů Porsche. Za takto velkou skupinu jsme opět obdrželi slevu 3 €ura za každý vůz Porsche, který se nakládal na vagóny. Tím jsme si našetřili již na druhé večerní pivo.

91 Carrera 5791 Carrera 5891 Carrera 5991 Carrera 6091 Carrera 61

91 Carrera 62Po patnácti minutách jízdy vlakem jsme byly na druhém konci Alp a zbývalo nám jen vyjet z vlaku a dorazit zpět do asi 65 km vzdáleného Kaprunu na hotel. Celý náročný výlet absolvovaly všechny vozy Porsche bez jakékoli poruchy či nehody a večer jsme se společně opět setkali v restauraci u večeře. Všichni vyhodnotili oba dva uplynulé dny jako velmi úspěšné s mnoha nezapomenutelnými zážitky a nikomu nevadilo ani ono sobotní deštivé podzimní počasí. Celkový výlet do Alp se tedy vydařil a zbývalo se jen v neděli bezpečně vrátit domů.


Nedělní závěr  - 3. den