91. Carrera Europenicana 2012 - výlet do Alp - 1.den

28.září 2011 nás nečekaně opustil jedinečný příznivec Porsche Classic Clubu ČR, legendární automobilový závodník a světoběžník, pan Jaroslav Juhan. K uctění jeho památky bylo rozhodnuto, že vždy 28. září uspořádá Porsche Classic Club ČR dálkovou Vzpomínkovou jízdu Jaroslava Juhana na zajímavé místa Evropy. A právě proto, že J.Juhan proslavil značku Porsche svými starty na těžkém dálkovém závodě Carrera Panamericana, bylo rozhodnuto, že vzpomínková jízda ponese obdobný, ale evropský název - Carrera Europenicana. 28.9.2012 by se J.Juhan dožil 91. let a proto nese název jízdy i toto předčíslí.

 

356 u kaple Zell am SeeSamozřejmě, že historicky první dálkový výlet našeho klubudo zahraničí nemohl jinak, než být spojen se základní historií zakladatele značky Porsche. Proto byl za cíl naší jízdy zvolen Gmünd in Kärten, kde Ferdinand Porsche se svým synem Ferrym žili a tvořili své automobily během války a také městečko Zell am See, kdemá rodina Porsche své venkovské sídlo a kde také po své smrti našel svůj věčný klid, jak Ferdinand Porsche, tak i jeho syn Ferry Porsche a letos již i jeho vnuk Alexander Porsche.

V letošním roce připadl státní svátek 28..září na pátek a tak jsme měli dohromady hned 3 volné dny na náš výlet do Alp. 91. ročník Carrera Europenicana se tedy uskutečnila ve dnech 28. - 30.září 2012.

Zúčastnit se mohl kdokoli, kdo vlastní klasické sportovní Porsche, je příznivcem krásných jízd klikatými horskými silničkami a zajímá se současně také o historii značky Porsche, po které jsme se společně vydáli. 


91 Carrera 0291.Carrera Europenicana započala pro většinu účastníků již ve čtvrtek 27.září odpoledne, kdy se ti vzdálenější účastníci vydali směr Český Krumlov, aby společně přenocovali pro mnohé v již známém Hotelu Vltava. Manželé Sýkorovi kteří hotel vlastní a jsou i členy našeho klubu, nám zde připravili velmi příjemné, téměř až rodinné prostředí a tak se vzájemná diskuze protáhla až dlouho do noci.

91 Carrera 03V pátek ráno po deváté hodině jsme již v dlouhé koloně 26 automobilů Porsche vyrazili směr Rakousko. Již za přechodem Dolní Dvořiště se ale dlouhý Porsche konvoj roztrhal na malé skupinky několika vozů, které pak pokračovaly dál podle předem připraveného itineráře. Prvním cílem byl známý rakouský automobilový a motocyklový okruh Salzburgring, ležící v malebné krajině poblíž stejnojmenného města. Ve zdejší restauraci jsme si měli dát polední oběd a plánováno bylo i krátké svezení po zdejší závodní trati. Bohužel, tyto plány nám zhatila konkurenční značka BMW, která zde testovala své nové vozy. O tom, že by na firmou BMW pronajatý okruh vpustili, byť jen třeba na dvě kola téměř třicet vozů Porsche, nechtěli ani slyšet. Zřejmě se báli, že bychom je se svými většinou již veterány Porsche mohli náležitě ztrapnit.

91 Carrera 0491 Carrera 0591 Carrera 0791 Carrera 0691 Carrera 08

Po krátkém občerstvení jsme za příjemného podzimního slunce vyrazili na další naši cestu směr německý Berchtesgaden. Naším dalším cílem bylo legendární Hitlerovo Orlí hnízdo - Obersalzberg, ale téměř před cílem cesty jsme ještě narazili na právě dokončované závody historických automobilů do vrchu, které zde místní klub pořádal pod názvam International Edelweiss Bergpreis. Jezdí se zde již několikátým rokem vždy ve stejném termínu koncem září po místní vyhlídkové horské silnici Roßfeldstrasse. Na místo plánovaného průjezdu horskou silnicí, která byla vzhledem k závodům uzavřena, se někteří z nás samozřejmě zdrželi prohlídkou závodních veteránů.

91 Carrera 1191 Carrera 1291 Carrera 1391 Carrera 1491 Carrera 1591 Carrera 1691 Carrera 17

91 Carrera 18Ti, kteří sem přijeli o chvíli později, měli to štěstí, že vyhlídková silnice byla již znovu otevřena pro běžný provoz a tak si ji také s chutí projeli, jako například i pan Horák z Litvínova, který zde nabíral inspiraci, aby nám mohl v červnu 2013 připravit také nezapomenutelný program na klubovém srazu v Krušných horách.

91 Carrera 25Všichni jsme se ale nakonec sešli na parkovišti Obersalzberg a společně ve zde připravených autobusech absolvovali horskou vyjížďku a následně i jízdu "zlatým" výtahem na Orlí hnízdo - Kehlstein do výšky 1834 metrů nad mořem. Ačkoli jsme se zde dostali již do mraků, byl pohled do okolí úchvatný a všichni získali nezapomenutelné zážitky. Například Jířa Sýkorová si zde zahrála na klasickou "závorářku", když si ve zdejším "penízemlýnku" mnohonásobným točením klikou lisovala z deseticentu pamětní medaily.

 91 Carrera 1991 Carrera 2091 Carrera 2191 Carrera 2291 Carrera 23

Po důkladné prohlídce Orlího hnízda nás již čekala jen asi 150 km dlouhá jízda do známého lyžařského městečka Kaprun, kde jsme měli ubytování. Sem dorazily ještě dva opoždění účastníci, a to Ivoš Čejka s 911 z Ivančic a jeden německý kolega s Boxstrem od Mnichova. Po vydatné společné večeři jsme se všichni odebrali načerpat nové síly na další náročný den, který nás na 91. Carrera Europenicana čekal.


 Pokračování - 2.den

 

autoprofi banner 468x60