VW Karmann Ghia Registr ČSSR / ČR 1985 - 1996

in Karmann Ghia / Repliky

O automobily VW Karmann Ghia jsem se začal zajímat na podzim roku 1984, kdy jsem si náhodou všiml inzerátu o prodeji tohoto vozu. Tehdy jsem se zajímal již několik let o různá historická vozidla (vlastnil jsem právě vůz Praga Lady - 1938) a automobil VW Karmann Ghia mi vůbec nic neříkal. Po dlouhém hledání jsem v jedné obrazové české knížce o automobilech objevil nic naříkající obrázky pohledu seshora, ale přesto jsem se do 80 km vzdáleného Děčína ihned rozjel.

 

KG_1991_02Měl jsem tenkrát několik měsíců novou Škodu 105 a tak jsem si říkal, že si alespoň koupím něco zajímavého na zimu, abych si v liberecké soli svůj nový klenot Škoda neničil. Když mi majitel inzerovaného vozu otevřel garáž, zapomněl jsem zavřít pusu ohromením. Automobil s tak krásnou karoserií jsem u nás na silnici již dlouho neviděl. Bez dalšího rozmýšlení jsem toto auto koupil a odvezl domů. Od té doby jsem se do těchto krásných vzduchem chlazených automobilů tak zamiloval, že mě tato láska drží dodnes.

Ihned jsem s tímto svým krásným „novým" automobilem z roku 1961 začal brázdit naši republiku. První delší jízda byla na 1. závody veteránů na nově otevřeném autodromu v Mostě, které se jely v září 1984. Ještě v Mostě se mi přihlásili další dva pražští majitelé VW Karmann Ghia, kteří náhodou byly také na závodech a tím začala klíčit myšlenka založení VW KARMANN GHIA KLUBU.

KG_1991_03Postupně jsem s těmito dvěma přáteli začali soustřeďovat adresy i dalších majitelů KG v zemi. Časem jsme dali i s pomocí jiných „objevených" majitelů dohromady docela slušnou databázi a historii automobilů VW Karmann Ghia v celém Československu. Několikrát jsme uspořádali Karmann Ghia setkání na různých místech Československa, které vyvrcholilo v roce 1990 mezinárodním stazem v Mariánských Lázních a Karlových Varech, kam přijeli účastníci z celé Evropy. Účastnilo se celkem 45 vozů Karmann Ghia a byly zde k vidění mezinárodní značky: CS, D, CH, GB, FN, DK, NL, A, B, S ...

KG_1991_04KG_1991_04Je zajímavé, že v prvních letech (1985 - 1989) jsem soustředili téměř 30 majitelů automobilů. Bohužel všechny až na jednu mimořádnou výjimku přišli do naší republiky koncem šedesátých let, již jako značně ojeté levné vozy. Když jsem je někde většinou již pár let zastrčené v garáži objevil, byly už v dosti žalostném stavu, neschopné dalšího pohybu a čekající na náročnou renovaci. Některé šťastnější vozy se této léčby opravdu dočkaly, ale jiné svůj osud neustály a byly bohužel časem pro svou neopravitelnost i sešrotovány. Po uvolnění v roce 1990 k nám byla dovezena další „várka" těchto krásných vozů, ale bohužel, některé ty pěkně zrenovované byly zase vyvezeny do zahraničí. Několik automobilů z mé bývalé evidence také zůstalo v zahraničí po odtržení Slovenska a v posledních letech jsem o nich ztratil přehled. V devadesátých letech také opadl zájem majitelů a jakoukoli klubovou činnost a tak jsem od další inovace registrace Karmann Ghia upustil

Zde je stav mé registrace vozů VW Karmann Ghia v Československu z období let 1985 - 1996:

 


1955

Typ 143 v.č. 1-0961803 je nejstarší VW Karmann Ghia v naší zemi a pravděpodobně i jeden z nejstarších dochovaných KG na světě. Jeho majitel v Brně již více jak 20 let pracuje bohužel s dlouhými pauzami na jeho renovaci.

KG_1991_05_1955



1956

Tento vůz jezdil dlouhá léta v okolí Kutné Hory a podle pamětníků snad dokonce absolvoval i několik závodů do vrchu. Možná, že jej najdete ve starých startovních listinách s jezdcem Bauerem. Svůj dlouhý a asi i neveselý život dožil v Unhošti, kde byl pro svou neopravitelnost nakonec rozebrán na náhradní díly a v roce 2000 byla karoserie sešrotována. Doklady z tohoto vozu žijí dále na mnohem mladším voze KG.

KG_1991_05_1956aKG_1991_05_1956bKG_1991_05_1956cKG_1991_05_1956d



1957

Automobil jezdící v Bratislavě s ošklivě implantovanými plastovými nárazníky ze Škoda 105 zůstal po rozdělení republiky na Slovensku a vypadl mi po roce 1992 z evidence. Jeho další osud neznám.

KG_1991_05_1957aKG_1991_05_1957b



1958

1) Vůz s výrobním číslem 1 857 780 již někdy v sedmdesátých letech začal renovovat pan Novotný z Nymburka. Nikdy ale tuto činnost nedokončil. Většina dílů je zřejmě nenávratně poztrácena a karoserie zůstala nedodělaná a vesele opět rezivěla. Po smrti majitele v roce 2000 mi osud vozu není znám, ale údajně byl rozprodán na díly.

KG_1991_05_1958a


2) Automobil v.č. 1 888 600 během svého života v Čechách vystřídal  různé majitelů. V roce 1969 jej přes podnik zahraničního obchodu TUZEX dovezl pan Mrkvan. Po šesti letech jej koupila jedna dáma z Prahy a následně pan Čadský (ACJ-25-08), který vůz také dokonale zrenovoval. V roce 1992 vůz koupil ital žijící v ČR a vůz měl modrožlutou SPZ: ABB-28-22. Poslední mě známý majitel byl bývalý autokrosový závodník Jan Hovorka. I on se ale rozhodl posléze automobil prodat a tak jeho další osud bohužel neznám.

KG_1991_05_1958bKG_1991_05_1958dKG_1991_05_1958c



1959

Tento pěkný KG byl počátkem osmdesátých let v Pardubicích (PUD-61-79)a posléze byl prodán do Brna (BMN-56-05). Jeho majitel se s ním dokonce účastnil několika prvních setkání Karmann Ghia v ČR, které jsem pořádal v letech 1985 - 1990. Někdy začátkem devadesátých lel byl ale automobil prodán a jeho stopa se mi na Moravě ztratila.

KG_1991_05_1959 KG_1991_05_1959_bKG_1991_05_1959_c



1961

Můj první VW Karmann Ghia 1200 coupé v.č. 3 840 382 jsem zakoupil v Děčíně. Po přepisu vozu na Liberecký okres jsem obdržel SPZ: LBD-75-43. Prožil jsem s ním několik příjemných let i mnho starostí s jeho dosti bídným stavem. Byl i nejkrásnějším vozem na mé svatbě v roce 1986. Bohužel značným používáním se na něm velice rychle začaly objevovat různé neduhy "socialistických" oprav. Vůz měl také mnoho neoriginálních úprav (místo předních "nosních" otvorů zde byly další světlomety) a časem již potřeboval náročnou renovaci. V roce 1995 jsem získal novou SPZ: LBH-34-34. Vzhledem k tomu, že jsem na tuto renovaci v té době neměl čas ani prostředky, prodal jsem vůz z Liberce v roce 1998 do Plané nad Lužnicí. Zde doufám automobil dostává nezbytnou potřebnou léčbu a brzy vyjede opět ve své plné kráse.

KG_1991_05_1961bKG_1991_05_1961KG_1991_05_1961aKG_1991_05_1961c



1963

1) Automobil jezdící dlouhá léta ve Varnsdorfu má v.č. 5 653 367 s motorem 1192 ccm. Před časem byl prodán a prošel několika rukama a nedávno se ozval nový majitel.

KG_1991_05_1963_1KG_1991_05_1963_1_bKG_1991_05_1963_1_cKG_1991_05_1963_1_dKG_1991_05_1963_1_a


2) V Praze stál tento vůz s v.č. 5 790 236 dlouhá léta v garáži a padal na něj prach, než jej koupil nový majitel z Lysé nad Labem. Již moho let jsem jej ale neviděl a tak nevím, zda jej majtiel ještě má.

KG_1991_05_1963_2_aKG_1991_05_1963_2_b


3) Nejprve jsem stopu tohoto vozu objevil v Zábřehu v polovině osmdesátých let. Posléze se vůz přesunul k novému majiteli do obce Křtiny nedaleko Brna. V roce 1987 byl dokonce na setkání Karmann Ghia, které bylo u Lanžhotu na Moravě. Bohužel už více jak 20 let jsem vůz neviděl a mám obavu, že se mezitím poblíž propasti Macocha rozpadl v prach.

KG_1991_05_1963_3


4) Tento VW Karmann Ghia 1500 Typ 34 byl objeven před lety v autobazaru veteránů v Mariánských Lázních. Vůz prošel počátkem nového tisíciletí, díky ještě jedné karoserii, kterou si nechal v Liberci důkladně opravit německý fanda, ale pak ji nezaplatil, dokonalou renovací a dnes je v dobrých rukou jednoho sběratele historických automobilů z Jablonce nad Nisou.

KG_1991_05_1963_4


5) První mé foto tohoto VW Karmann Ghia 1500 Typ 34 v.č. 0 195 030 je z roku 1986 v Praze. Tehdy a tímto vozem do úplného zastavení jezdil jistý pan Veitz.  Vůz jezdil pod registrační SPZ: ACC-20-48. Někdy koncem osmdesátých let vůz zakoupil nový majtel (pan Mašín) z Brandýsa nad Labem ale jemu se již toto vozidlo nepodařilo nikdy zpojízdnit. Pravděpodobně se tento vůz rozpadl pokročilou korozí.

KG_1991_05_1963_5KG_1991_05_1963_5_aKG_1991_05_1963_5_bKG_1991_05_1963_5_c



1964

1) Tento VW Karmann Ghia 1200 Coupé Typ 14 s v.č. 6 083 532 vlastnil dlouhá léta M.Volf z Prahy ale po čase přešel na Typ 34 a tento na dlouhé roky odstavil v garáži. V osmdesátých letech vůz prodal panu Pastorovi z Prahy. Ten si ale v roce 1994 pořídil KG z USA a tento prodal panu Sládkovi z Dolních Měcholup na okraji Prahy. Možná, že nyní již bude asi v i o trochu lepším stavu, než když jsem jej před lety fotil. Majitel na jeho karoserii ale udělal několik výrazných ale bohužel oproti originálu necitlivých oprav a v renovaci průběžně ale pomalu pokačuje.

KG_1991_05_1964_1KG_1991_05_1964_1_aKG_1991_05_1964_1_b


2) Na VW Karmann Ghia 1200 Coupé v.č. 6 130 414 jsem původně narazil v Mariánských Lázních u pana Málka, který jej zakoupil z Karlových Varů. Po nějakém čase byl vůz prodán do Aše. Někdy okolo roku 2005 byl prodán mne neznámému majiteli.

KG_1991_05_1964_2_aKG_1991_05_1964_2_b


3) Původně dlouhá léta oranžový a dnes zelený VW Karmann Ghia 1200 Coupé v.č. 145 105 498 Měcholup u Prahy si dokonce zahrál v zahraničním vědecko-fantastickém filmu o návratu Hitlera k moci po dvaceti letech. Proto ty neznámé SPZ: IA-556682. Dnešní majitel má tento vúz s SPZ: ABE-94-49 ještě po svém otci, který jej koupil jako ojetý někdy v sedmdesátých letech. Tento vůz odvozil většinu stavebního materiálu na opravu domu a garáže.

KG_1991_05_1964_3KG_1991_05_1964_3_aKG_1991_05_1964_3_bKG_1991_05_1964_3_c


4) Červený KG 1500 Typ 34 výr.č. 345 028 820 i s příjemným střešním „šíbrem“ cestoval během několika let přes Prahu, Rudnou u Prahy a Brandýs n/L až do Nymburka. Zde se mi ve Středisku vrcholového sportu jeho stopa již před lety ztratila.

KG_1991_05_1964_4KG_1991_05_1964_4_aKG_1991_05_1964_4_bKG_1991_05_1964_4_c


5) Druhý červený KG 1500 typ 34 z roku 1964 byl původně v Popradu (PPA-53-44), kde jsem jej také v roce 1990 jedinkrát viděl a vyfotografoval. Když byl v roce 1991 prodán do Bánské Bystrice, tak se mi jeho stopa po rozpadu Československa ztratila.

KG_1991_05_1964_5KG_1991_05_1964_5_a



1965

1) VW Karmann Ghia 1500 Coupé v oblíbené červené barvě bylo možné občas vidět v Trutnově, nebo na některých jízdách veteránů. Vůz byl v roce 1993 dovezen z Německa a postaven pravděpodobně na doklady z VW 1500 (v.č. 3 105 087 929) s přidělenou SPZ: TUD-00-81. Na záchranu jeho karoserie majitel spotřeboval při renovaci pět tabulí plechu. Bohužel, v roce 2009 majitel vozu zemřel a o jeho osudu nemám informace.

KG_1991_05_1965_1KG_1991_05_1965_1_aKG_1991_05_1965_1_b


2) Bílé KG 1500 Cabrio přišlo do Čech v roce 1991 ještě v originální tmavě červené barvě z Německa. Několik let tlelo ve vlhké garáži v Liberci aniž bych o něm věděl. Pak bylo prodáno do Nového Boru, kde vůz dostal nový lak a několik měsíců zdobil zdejší autosalon Peugeout. Dnes je snad opatrován v Praze.

KG_1991_05_1965_2_aKG_1991_05_1965_2


3) Krásný VW Karmann Ghia 1500 Coupé v.č. 145 632 266 prožil své znovuzrození v roce 1990 v malé vesničce Kožlany u Plzně. Ačkoli není často v provozu, jistě je obdivovaným exponátem veteránských akcí především v západních Čechách.

KG_1991_05_1965_3KG_1991_05_1965_3_aKG_1991_05_1965_3_b


4) Červený „polovrak“ VW Karmann Ghia 1500 Coupé v.č. 148 108 376, dovezl počátkem 90.let z Německa pan Ovesný z Rudné u Prahy původně jen na náhradní díly. Nyní j vůz ve Zlíně a již několik let se zvažuje zda bude rozebrán, nebo naopak zrenovován.

KG_1991_05_1965_4_aKG_1991_05_1965_4_b


5) Zeleno bílý KG byl již koncem osmdesátých let, kdy jsem je objevil, pro svůj špatný stav nepojízdný. V devadesátých letech prošel v Praze rukama několika majitelů, včetně předsedy VW Brouk klubu Praha. Posledním majitelem vozu byl od roku 1993 pan Kavákek z Hronova který usoudil, že se již nevyplatí tak zkorodované auto renovovat. Slušné díly byly vymontovány a zbytek vozu šel do šrotu.

KG_1991_05_1965_5_aKG_1991_05_1965_5_bKG_1991_05_1965_5_cKG_1991_05_1965_5_d


6) Tento Karmann Ghia Typ 34 bez veškerého vnitřního vybavení (jen karoserie na podvozku) byl počátkem devadesátých let dovezen německým majitelem do Čech k renovaci. Po důkladné opravě karoserie ale práci německý majitel nezaplatil a vůz zůstal v Liberci u firmy, které práci prováděla. Před několika lety byl vůz prodán na Moravu, kde byl použit na náhradní díl pro renovaci jiného vozu (viz KG 1963 / 4)

KG_1991_05_1965_6_aKG_1991_05_1965_6_b



1966

Jediným zástupcem vzácného roku 1966 mezi VW Karmann Ghia je tento vůz, který jsem fotil koncem devadesátých let v průběhu renovace v dílnách autoservisu Pyramida v Průhonicích u Prahy. Dnes již by měl být v plné své kráse ...

KG_1991_05_1966_aKG_1991_05_1966_b



1967

1) Od sedmdesátých let se tento vůz pohyboval v okolí Rosic u Brna, kdy jej vlastnil pan Valeš. V roce 1988 vůz koupil pan Valášek, který vůz zrenovoval ale bez ohledu na jeho originalitu. V roce 1991 automobil prodal do Rakouska jednomu dealerovy VW, kde se stal automobil výstavním exponátem.

KG_1991_05_1967_1_aKG_1991_05_1967_1_b


2) Na bílý Karmann Ghia Typ 34, SPZ: PBE-49-19, jsem náhodně narazil před lety v Sedlčanech. Bez výrazné údržby postupně chátrá a jen tak tak unikl povodním roku 2002. Poté byl ve Vrchotových Janovicích na prodej a tím se mi jeho stopa ztratila

KG_1991_05_1967_2_a.KG_1991_05_1967_2_bKG_1991_05_1967_2_cKG_1991_05_1967_2_d



1968

1) V osmdesátých letech vlastnil tento VW Karmann Ghia 1500 Coupé, v.č. 148 108 100, pan Králík z Uherského Hradiště, který jej používal ke každodenímu provozu. Tím automobil rychle chátral a tak těsně před jeho odstavením pro technickou nezpůsobilost jej v roce 1990 prodal na Slovensko do Spišské Nové Vsi. Odtud šel po nějakém čase k novému majiteli do Bánské Bystrice, kde se mi jeho další osud díky rozdělení republiky ztratil.

KG_1991_05_1968_1


2) Toto byl první VW Karmann Ghia 1500 Coupé, v.č.148 109 913, SPZ: PZD-44-05, pana Ovesného z Rudné u Prahy. Za dobu jeho vlastnictví jej stihl dvakrát zrenovovat, když v mezidobí se mu podařilo srazit se na křižovatce s Chryslerem 180 režiséra Otakara Vávry. Tehdy jezdil ve stříbrné metalíze. V roce 1989 automobil přešel k novému majiteli do Plzně, SPZ: PMK-38-87. Ten věnoval vozu nový dvoubarevný lak a po čase jej prodal do Německa.

KG_1991_05_1968_1_aKG_1991_05_1968_1_bKG_1991_05_1968_2_cKG_1991_05_1968_2_d


3) Žlutý KG 1500 Coupé v.č. 148 110 296, dovezl v roce 1994 z Německa známý fanda vzduchem chlazených Volkswagenů, Pavel Effenberger z Mníšku u Liberce. Bohužel, majitel má mnoho jiné práce na dalších vozech většinou svých přátel a tak tento jeho vůz na svou renovaci stále čeká ve stejném stavu, jako když jsem jej fotil ještě na vleku, kdy byl do Čech právě přivezen.

KG_1991_05_1968_3_aKG_1991_05_1968_3_bKG_1991_05_1968_3_c


4) Tento další žlutý Karmann Ghia 1600 Coupé, v.č. 148 837 858, k nám byl dovezen z Německa v roce 1993 panem Bejdou z Jarošova nad Nežárkou. O tři roky později si jej koupil a do Hronova přivezl nový majitel pan Kaválek, který jej údajně renovuje.

KG_1991_05_1968_4_aKG_1991_05_1968_4_bKG_1991_05_1968_4_c


5) VW Karmann Ghia 1600 L Coupé Typ 34, v.č. 348 185 309 byl v roce 1974 dovezen z Německa do Malacek u Bratislavy.  V roce 1986 vůz zakoupil pan Hanousek z Likavky u Ružomberoku, který jej samozřejmě používal k běžnému provozu. V rámci "modernizace" osadil vůz upravenými plastovými nárazníky ze Škdoa 120 a v rámci udržení provozu karburátory ze Škoda 1203. V roce 1991 jsem tento automobil zakoupil já a ještě bez cla jej dovezl ze Slovenska do Liberce. Na vůz jsem vrátil původní díly, vyvařil zkorodovanou karoserii a automobil dostal i původní odstín laku, jaký měl z výroby. Během uplynulých let vůz absolvoval několik dálkových jízd jako třeba do Anglie nebo na Glossgnockner. Jel jsem s ním nespočet soutěží veteránů, absolvoval několik rallye historických vozidel i závodů do vrchu. Nyní již se nezadržitelně blíží čas, kdy bude nutné opět uskutečnit celkovou repasi.

KG_1991_05_1968_5_aKG_1991_05_1968_5_b


6) Žlutý Karmann Ghia 1600 Typ 34 byl koncem osmdesátých let k vidění obci Nový Vestec. Automobilu někdy v roce 1991 vzplál motor až mu popraskalo zadní okno. Díky tomu byl odstaven. V roce 1994 automobil koupil pan Mašín z Brandýsa nad Labem. Další jeho osud mi není znám.

KG_1991_05_1968_6_aKG_1991_05_1968_6_b


7) Další VW Karmann Ghia 1600 L Coupé Typ 34, v.č. 349 036 978 s původní SPZ: KVC 76-85 a následně ADL-46-43 vlastnil dlouhá léta pan Moroslav Volf, který žil v Karlových Varech a poté v Praze.  On se s tímto vozem zúčastnil již prvního srazu KG v roce 1985. V roce 1996, jen dva roky před svou smrtí pan Volf svůj automobil prodal již ve značně ojetem stavu panu Kavkovi do Karlových Varů. Dále o tomto voze nic nevím.

KG_1991_05_1968_7_aKG_1991_05_1968_7_b



1969

Pravděpodobně jediný oficiálně v ČR prodaný VW Karmann Ghia 1600 Coupé Typ 14, jako nový má v.č. 1 402 011 024. Tento vůz byl v roce 1969 automobilkou VW vystaven na autosalonu v Brně kde jej po skončení výstavy koupil jistý prominent z Brna. Ten jej ale za tři roky naboural a nabouraný prodal. V roce 1984 automobil koupil tehdejší sběratel veteránů z Gottwaldova (dnes Zlína) pan Regner. Ačkoli pan Regner dříve již špičkově zrenovoval několik veteránů, renovaci tohoto vozu pro své stáří již nedokončil. Po jeho smrti byl vůz ještě několik let u jiného majitele ve Zlíně a v roce 2001 si jej nový majitel odvezl do Prahy. Dnes by měl mít vůz SPZ: AKT 77-01.

KG_1991_05_1969_aKG_1991_05_1969_bKG_1991_05_1969_cKG_1991_05_1969_d



1970

1) Zelené, původně bílo červené coupé bylo do České republiky dovezeno z Německa v roce 1999. Tehdejší majitel z Brodku 99 jej pečlivě zrenovoval ve sportovním stylu, vybavil silným motorem a zúčastnil se s ním několika závodů ve sprintu v Německu. Po několika letech vůz prodal, pravděpodobně zase zpět do Německa.

KG_1991_05_1970_1_aKG_1991_05_1970_1_bKG_1991_05_1970_1_c


2) Toto je pravděpodobně jediný VW Karmann Ghia 1600 Coupé „Automat“ v Čechách. Automobil v.č. 1 412 204 668 pečlivě opečovává již mnoho let a občas se s ním i účastní akcí historických vozidel, jeden majitel z Prahy, který s ním jezdí i na chalupu ve Sloupu v Čechách.

KG_1991_05_1970_2_aKG_1991_05_1970_2_bKG_1991_05_1970_2_cKG_1991_05_1970_2_d


3) Tento VW Karmann Ghia 1600 Coupé Typ 14 byl počátkem devadesátých let dovezen z Německa. Následně jej zakoupil nový majitel z Prahy který provedl kompletní renovaci. V roce 2000 věnoval tomuto automobilu časopis Svět motorů celou dvoustranu. Před časem byl údajně tento vůz na prodej ale zda, či komu byl prodán nevím.

KG_1991_05_1970_3_aKG_1991_05_1970_3_b



1971

1) Bílý VW Karmann Ghia 1600 Cabriolet přivezl již nabouraný v roce 1993 z Německa pan Felcman z Prahy. Ten také započal v roce 1994 s renovací, kde jsem jeho práci také vyfotografoval. Jak ale jeho práce dopadla bohužel nevím, neboť se mi vůz i pan Felcman mezitím ztratil. Možná, že se jedná o tento stžíbrný kabriolet, který jsem náhodně vyfotil před pár lety na dvoře Brouk Servisu v Kuří u Říčan. Možná ale jde o dva odlišné vozy ...

KG_1991_05_1971_1_aKG_1991_05_1971_1_bKG_1991_05_1971_1_cKG_1991_05_1971_1_dKG_1991_05_1971_1_e


2) Pan Nerad je původem z Liberce ale někdy počátkem osmdesátých let emigroval do Německa, kde si pořídil tento VW Karmann Ghia 1600 Cabriolet  již jako ojetý. Když se v roce 1996 přistěhoval zpět do Čech, dovezl si i svůj Karmann Ghia. Po čase na něj získal i české SPZ z jednoho sešrotovaného Ghia. Automobil údajně vlastní dodnes.

KG_1991_05_1971_2_aKG_1991_05_1971_2_b



1973

1) Mezi nejmladší KG u nás se může zařadit tento stále velice pěkný VW Karmann Ghia 1600 Coupé. Koncem 90.let, kdy byl ještě na SPZ: OCN 78-19 provedl jeho renovaci VW Brouk Servis z Olomouce na zakázku majitele z Prahy. Poté vůz získal nové značky: AKP 42-97. Zda jej vlastní stále stejný majitel nevím.

KG_1991_05_1973_1_aKG_1991_05_1973_1_bKG_1991_05_1973_1_c


2) V roce 1994 dovezl z Německa tento automobil jako jeden z mnoha KG, který vlastnil, pan Ovesný z Rudné u Prahy. On také započal s renovací, ale po čase vůz v rozpracovaném stavu prodal do Zlína kde je dodnes.

KG_1991_05_1973_2_aKG_1991_05_1973_2_bKG_1991_05_1973_2_cKG_1991_05_1973_2_d


3) Ačkoli na první pohled nepostřehnutelná rarita, je to v Čechách opravdu vzácný VW Karmann Ghia 1600 Coupé. Tento automobil byl totiž v roce 1995 dovezen až z USA a byl jako možná jediný z dlouhé řady těchto automobilů u nás, vyroben v pobočném závodě Karmann Ghia do Brazil. Dnes je tento automobil občas k vidění v Praze.

KG_1991_05_1973_3_aKG_1991_05_1973_3_bKG_1991_05_1973_3_c

KG_1991_05_1973_3_dKG_1991_05_1973_3_e


Tento seznam vozidel jsem tvořil dlouhých 20 let co vozy VW Karmann Ghia vlastním a uveřejněn byl poprvé v roce 2003. Dnes již může být zase vše úplně jinak ....