Porsche muzeum Stuttgart - 1.díl ( Ferdinand a 356 )

by Super User
Zobrazeno: 8351

Na 58. výročí úmrtí zakladatele značky Porsche, profesora Dr.ing.h.c. Ferdinanda Porsche, bylo 31. ledna 2009 pro veřejnost slavnostně otevřeno nové moderní tovární muzeum automobilky Porsche. Umístěno je na Porsche náměstí, přímo v srdci obce Zuffenhausen na okraji města Stuttgart, kde se již přes 50 let stále více rozrůstá automobilka Porsche.

Už z venku hlásá samotná avangardně pojatá budova muzea, že tady peníze přímo kapou ze zdí ...  Dole po vstupu do budovy uvítá každého návštěvníka několik pokladen, kde za přiměřená €ura získá příchozí nejen nezbytnou vstupenku (staré muzeum mělo vstup zdarma), ale i sluchátka na patřičný komentář k jednotlivým exponátům. Bohužel, česky na vás u Porsche ve Stuttgartu nikdo nepromluví. Za pokladnami je malý bufet s proskelnou stěnou, kde můžete vidět část depozitáře muzea s několika vozy, která se již do horní expozice nevešla.

Poté již návštěvník vyjede po dlouhém eskalátoru jako v metru do patra budovy. První, co v hale budovy spatří je nově postavená hliníková maketa karoserie, kdysi prvního závodního Porsche Typ 64 z roku 1939. Tento vůz byl ve třech exemplářích zkonstruován pro závod Berlín - Řím, ale vzhledem k vypuknutí války se nikdy žádného závodu nezúčastnil. Čtyřválcový vzduchem chlazený motor o výkonu 33 koní měl objem 1131 ccm a dával vozu rychlost až 140 km/h.

Dalším zajímavým historickým exponátem je řez kolem s elektromotorem v náboji, které Ferdinand Porsche konstruoval v letech 1900 - 1902 u vídeńské firmy Jakob Lohner pod názvem Lohner - Porsche. Tato jedinečná konstrukce byla nedoceněna jen proto, že tehdy ještě neuměli vyrobit lehké akumulátory pro tyto konstruvané elektromobily. Dnes se k této variantě automobilky po více jak 100 letech opět vrací.

 

 

 

Ještě několik dalších vozidel znázorňuje geniální konstrukce zakladatel značky, profesora Dr.Ing.h.c. Ferdinanda Porsche. Je jím především úspěšný závodní automobil Austro - Daimler nazývaný také Saša po českém jezdci Alexandru Kolowratovi. Dále je to závodní dvoulitrový Mercedes-Benz z roku 1924, mimochodem zapůjčený z nedalekého továrního muzea firmy Daimler-Benz a pak samozřejmě legendární Volkswagen 1200 (Brouk), který v prvních letech automobilky Porsche zajistil nezbytné finance z provize výroby. Společnými znaky s Broukem proslul i závodní automobil Porsche Typ 360 Cisitalia z roku 1947.

 

 

 

 

Pak již je řada vozidel poznamenána především konstrukční rukou Ferdinandova syna, Ferryho. Jedná se o první civilní sportovní vozy porscheho řady 356, počínající roadsterem No.1 a pokračující prvním coupé model Ferdinand a následné další typy Porsche 356 A, B i C.  Celá řada 356 je pak zakončené mnoha závodními verzemi, jako bylo aerodinamicky karosované Coupé 356 pro Le Mans, Porsche 550 Spyder, Porsche 718 RS 60 Spyder a  356 B 2000 GS/GT nebo 356 B Porsche Carrera GTL -Abarth. Celá řada pak je zakončena ryzími formulemi Typu 718/2 Formule 2 nebo skutečnou Formulí 1 - Typem 804 z roku 1962.

 

 

 

WWW.AUTOMOBILOVEDILY24.CZ

autoprofi banner 468x60